آیفون ۱۶ به طور رسمی رونمایی شد | تکیه بر هوش مصنوعی و البته مثل همیشه خاص آیا ایلان ماسک اولین تریلیونر جهان خواهد شد؟ حمید فتاحی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و قائم مقام وزیر در امور ارتباطات شد کدمورس جدید همسترکامبت (سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳) + راهنمای مینی‌گیم کلید و کارت‌های امروز همستر مهلت برداشت داگز به‌زودی تمام می‌شود | علت منتقل‌نشدن توکن داگز به کیف پول آیا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بیش از آنچه فکر می‌کردیم در ایران فراگیر شده است؟ + عکس ابلاغ دستورالعمل جدید صدور مجوز و نظارت بر فعالیت واحدهای فرهنگی دیجیتال کارت‌های امروز راکی ربیت (دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی ایلان ماسک چنددرصد کل ماهواره‌های فعال جهان را در اختیار دارد؟ کدمورس جدید همسترکامبت (دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳) + راهنمای مینی‌گیم کلید و کارت‌های امروز همستر چند قابلیت تلگرام با هدف کنترل محتواهای مجرمانه حذف می‌شود پیرزن رومانیایی سال‌ها سنگی میلیون‌دلاری را برای نگه‌داشتن در خانه‌اش استفاده می‌کرد! کارت‌های امروز راکی ربیت (یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳) + راهنمای مینی‌گیم کلید و کارت‌های امروز همستر چگونه در گوشی‌‌های شیائومی عکس‌‌ها و یادداشت‌هایمان را مخفی کنیم؟ کدمورس جدید همسترکامبت (شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر کارت‌های امروز راکی ربیت (شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی دوروف: مقامات فرانسوی باید به تلگرام شکایت می‌کردند نه اینکه من را بازداشت کنند کارت‌های امروز راکی ربیت (جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر
سرخط خبرها

آیفون ۱۶ به طور رسمی رونمایی شد | تکیه بر هوش مصنوعی و البته مثل همیشه خاص

  • کد خبر: ۲۵۰۰۹۲
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
آیفون ۱۶ به طور رسمی رونمایی شد | تکیه بر هوش مصنوعی و البته مثل همیشه خاص
شب هیجان‌انگیز اپل فرا رسید و کوپرتینویی‌ها از آیفون ۱۶ رونمایی کردند. اپل می‌گوید این گوشی از صفر با درنظرگرفتن هوش مصنوعی اپل یا Apple Intelligence ساخته شده است. آیفون ۱۶ حالا علاوه‌بر دکمه اکشن، یک دکمه جدید برای کنترل دوربین هم دارد که قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربر می‌گذارد.

به گزارش شهرآرانیوز، طراحی کلی اپل آیفون ۱۶ شباهت زیادی به آیفون ۱۵ دارد. لبه‌های دستگاه همچنان تا حدی خمیده است تا حس بهتری در دست داشته باشد. قاب عقب شیشه‌ای است و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. اما چینش لنز‌های ماژول دوربین تغییر کرده و از حالت مورب خارج شده است. حالا اپل هر دو لنز را روی یکدیگر قرار داده است.

در کنار بدنه اپل آیفون ۱۶ شاهد دو دکمه جدید هستیم. دکمه اکشن از مدل‌های پرو در آیفون ۱۵ حالا به مدل‌های معمولی نسل جدید آمده است. همچنین یک دکمه حساس به فشار جدید را می‌بینیم که اپل آن را Camera Control می‌نامد.

دکمه Camera Control با فریم کناری بدنه هم‌سطح است و روی آن شیشه یاقوت کبود قرار دارد. هنگامی که روی این دکمه کلیک می‌کنید، دوربین باز می‌شود. اما اگر یک بار دیگر کلیک کنید، می‌توانید عکس بگیرید. حالا اگر کلیک کنید و دکمه را رها نکنید، ضبط ویدیو آغاز می‌شود. این دکمه دارای بازخورد هپتیکی است تا متوجه کارکرد‌های مختلف آن باشید. دکمه «کنترل دوربین» همچنین می‌تواند بین یک کلیک کامل و فشار آرام‌تر تمایز قائل شود. با فشار آرام‌تر می‌توانید به پیش‌نمایش تصویر دسترسی پیدا کنید، یا با دو بار تپ‌کردن اطلاعات مربوط به تنظیم زوم یا عمق را ببینید.

آیفون ۱۶ نمایشگری ۶.۱ اینچی دارد که مشابه نسل قبلی است. این صفحه‌نمایش از یک سپر سرامیکی جدید برای محافظت در برابر خط‌وخش و ضربه بهره می‌برد که ۵۰ درصد سخت‌تر از نسل پیشین و ۲ برابر مقاوم‌تر از سایر گوشی‌هاست. حداکثر روشنایی این صفحه به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد.

آیفون ۱۶ از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری، پیکسل‌های چهارگانه ۲ میکرونی، دیافراگم f/۱.۶ و لرزشگیر سنسور شیفت بهره می‌برد. این دوربین می‌تواند یک تصویر ۴۸ مگاپیکسلی را با یک تصویر ۱۲ مگاپیکسلی که پیکسل‌های آن با هم ادغام شده، تلفیق کند و با ثبت نور بیشتر، یک عکس ۲۴ مگاپیکسلی به‌دست آورد.

دوربین اصلی آیفون ۱۶ همچنین به‌عنوان یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۲ برابری، فاصله کانونی ۵۲ و پیکسل‌های ۱ میکرونی عمل می‌کند. دوربین دوم این گوشی فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری، پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی و دیافراگم f/۲.۲ است.

اپل وعده داده است که آیفون ۱۶ به‌لطف تراشه جدید و افزایش اندازه باتری، شارژدهی بهتری دارد. اما عددی دراین‌باره ارائه نشده است.

آیفون ۱۶ از تراشه جدید اپل با نام A۱۸ Bionic استفاده می‌کند که با نسل دوم فرایند تولید ۳ نانومتری ساخته شده است. این تراشه در بخش CPU حدود ۳۰ درصد سریع‌تر از تراشه آیفون ۱۵ است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->